duminică, 9 august 2009

9 august 2009

Am ajuns acasă pe la 3 fără ceva aseară (prima dată când vin așa de târziu.), acum aștept să plec la plajă. Jeez..niciodată n-am știut ce trebuie să am la mine la plajă, iar acum am luat strictul necesar cică.
    A fost o dimineață ușor agitată. Mami s-a dus la biserică, iar eu am rămas cu Vitina. Toate bune și frumoase până a trebuit s-o înfrunt, pentru că țipa după mama. Am avut noroc însă, a fost chiar dulce. M-a și pupat pe frunte. Mi-a povestit de ea, de copiii ei. Apoi a vrut la toaletă. Aici și-a dat jos pampersul și nu m-a lăsat să-i pun altul. N-a vrut cu nici un chip. Când să se așeze în pat, sună cineva la ușă. Credeam că e mami, când colo erau părinții lui Giovanni și Veronica. Mama lor venise să mă cunoască. Am vorbit într-o italengleză și a rămas să se ocupe Paoletta de babă. Între timp a ajuns și mami acasă. Și totul s-a terminat cu bine.

    Cât despre aseară...a fost ok. Întâi am mers să mâncăm la un fast food. Eu am păpat panini mediteraneo (sandwich cu ton, carciofini și maioneză...yummy). Apoi am mers la Marausa, la o terasă, unde am băut the freddo menta. Ceai rece de mentă. Giovanni era să-și ia bătaie de la sor-sa. Conduce ca un nebun. Culmea e că nu mi-era frică. Punea muzică, apoi începea să țopăie în scaun și să conducă fără mâini. Și toate astea pe șosea, în viteză. Au jucat și un fel de leapșa cu mașinile. La un moment dat au oprit undeva pe coastă, iar Giovanni a ieșit din mașină pe geam. Alessio, amicul lui a trecut pe locul șoferului și a închis geamul, apoi a plecat cu mașina câțiva metri mai încolo. Salvatore și Gemma nu l-au lăsat în mașina lor, așa că săracul Giovanni a rămas...pieton.Apoi ne-am dus la o terasă în centrul vechi,unde eu am băut granita de mentă,iar după...acasă. 


    E seară acum...ora 22:06. Când scriam de dimineață, a venit Veronica să mă ia. A fost gașca de aseară. Am mers la plajă, la Scopello. Pff..mă enervează plajele lor, nu au nisip și nici scoici. Doar pietre ca să-ți rupi picioarele. EU nu prea mai aveam cremă pentru protecție, pentru că am terminat-o data trecută, când mi-am ars pielea. Dar a avut grijă Veronica de mine. Filtru UV 50 plus. Ei au intrat toți în apă, s-au zbenguit. Eu mi-am băgat puțin lăbuțele și atât. Mi-era frică mai mult. Au încercat să mă convingă să intru mai mult, dar degeaba. Oricum, le-am făcut poze. Au început să-mi zică paparazzo. Apoi m-am înfășurat bine în eșarfă, ca să nu mă bată soarele și m-am jucat în pietriș. Am furat câteva pietricele drăguțe. Când li s-a făcut foame, ne-am dus să mâncăm. O imensitate de sandwich, cu pâine coaptă pe vatră, ulei crud de măsline, roșii, oregano, sare, piper, anșoa și mozarella. O bunătate. Terasa era într-o curte plină cu smochini, iar Giovanni s-a cocoțat după smochine. Până azi mâncasem doar smochine uscate. Eh, cele crude au exact gustul de dude. După prânz am urcat în localitate, la altă terasă. Eu am băut iar ceai, dar de lămâie. Și am aflat ce este spuma aia pe care o papă cei de la restaurant. E cremă de cafea.

    O scurtă vizită pe la magazine, de unde Veronica și-a luat sandale, iar Eva șlapi. Eu am făcut poze la flori și pisici cerșetoare. Tare slabe mai erau, d-abia mieunau. Și nu știu să răspundă la ”pis-pis”. Însă mă băgau în seamă dacă făceam un sunet cu care de obicei chem câinii. După, am mers iar la plajă, cât să mai facă ei o baie. Eu nici nu mi-am dat pantalonii jos, doar tricoul. A fost amuzant faptul că toate trei fetele din mașina lui Giovanni, aveam costume albastre. Diferite nuanțe și imprimeuri, însă albastre. Iar Giovanni se asorta cu noi.

    Pe drumul spre casă, aceleași senzații tari cu Giovanni la volan. Eram un fel de discotecă pe roți. Partea aiurea e că Giovanni se va trezi acasă cu o amendă pentru viteză. Îmi va lipsi stilul lui dement de șofat.

    Acasă, după cină am avut musafiri, pe Ignazzio și Paola. Azi am vorbit mai mult în italiană. Poate până plec învăț să vorbesc și mai bine. Oricum, cei mai tineri nu prea mai vor să-mi vorbească în engleză, decât dacă nu înțeleg deloc ceva. Iar cei bătrâni..nici nu s-au chinuit să-mi vorbească altfel decât în italiană. Mai rău e cu siciliana.

    Acum mi-e somn, așa că mă bag la nani. Vitina începe să facă urât...offf...ce ”noapte bună”..

1 comentarii:

Rozalia spunea...

Exista cu filtru UV50? :))
Exista, special pt. tine!